El portal de los estudios de comunicación desde 2001

Edición en español

Edició en català Edição en português

Novedades editoriales

Toy Story

Autor: Smith, Susan; Brown, Noel; Summers, Sam

Editorial: Bloomsbury Academic

Categoría: Expresiones audiovisuales

Enlace: https://www.bloomsbury.com/uk/toy-story-9781501324918/

 

 

Toy Story (John Lasseter, 1995), Pixar's first feature-length production and Hollywood's first completely computer-generated animated film, is an international cultural phenomenon. This collection brings together a diverse range of scholars and practitioners who together explore the themes, compositional techniques, cultural significance and industry legacy of this landmark in contemporary cinema.

Topics range from industrial concerns, such as the film's groundbreaking use of computer generated imagery and the establishment of Pixar as a major player in the animation world, to examinations of its music, aesthetics, and the role of toys in both the film and its fandom. The Toy Story franchise as a whole is also considered, with chapters looking at its cross-generational appeal and the experience of growing up alongside the series.

As the first substantial work on this landmark film, this book will serve as an authoritative introduction for scholars, students and fans alike.




También te puede interesar...

  Drácula
ABAD, José

El 8 de mayo de 1958 llegó a la cartelera estadounidense Drácula, una producción británica libremente basada en la novela de Bram Stoker. A raíz de dicho estreno, un colaborador del Observer [...]

  Lobbies y think tanks
CASTILLO ESPARCIA, Antonio

Los individuos y las organizaciones necesitan que las instituciones conozcan sus demandas y eso se hace normalmente a través de los partidos políticos, pero también existen otras organizaciones que [...]

  La televisión de proximidad en el entorno transmedia
FRANCÉS I DOMÈNEC, Miquel; OROZCO GÓMEZ, Guillermo (coord.)

La actual publicación incide en la representación mediática de la diversidad cultural en un mundo cada vez más globalizado, en el que las televisiones regionales, autonómicas y locales son [...]