El portal dels estudis de comunicació des de 2001

Edición en español

Edició en català

Edição en português

Dossiers

ISSN 2014-1475
  El consum de mitjans de comunicació en català

01/2019

Podríem dir que la llengua catalana suposa, en el marc de les llengües europees minoritzades, una realitat de quasi normalitat pel que fa al nombre de mitjans existents. La presència dels mitjans i productes culturals en català a Catalunya, parlant de Principat, excepte la de la ràdio, d’alguns programes de televisió i del món digital, volta el 30-35% de consum. És evident que aquest percentatge no correspon als potencials parlants de català (80% si parlem de coneixement de la llengua), sinó als que preferentment usen la llengua catalana davant les altres (més o menys un 34%).

  La mirada crítica de Daniel E. Jones

07/2016

Marta Civil i Serra (InCom-UAB) ressenya el llibre de Daniel E. Jones Industrias de la comunicación y la cultura en España y Cataluña, compilat per Isabel Fernández Alonso i Maria Corominas Piulats (Barcelona: Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, col·lecció Documentos de Estudio, núm. 5, 2016)

  Yo soy audiencia. Ciudadanía, público y mercado

10/2015

Miguel Vicente-Mariño (Universidad de Valladolid) reseña el libro de Amparo Huertas Bailén (2015) “Yo soy audiencia. Ciudadanía, público y mercado”. Barcelona: UOC Press, 144 páginas, ISBN: 978-84-9064-860-5.

  Paolo Fabbri: “El problema actual es la formación de una identidad colectiva”

03/2015

Por Gisella Meneguelli (UFF, Brasil) y Carme Ferré Pavia (Comress InCom-UAB). Paolo Fabbri está considerado el semiólogo más destacado de la actualidad. Fabbri (Rimini, 1939) enseña semiótica en facultades de comunicación y de ciencia política en Milán y Roma. Ha sido discípulo de Roland Barthes y de Umberto Eco (quien ha reconocido que Fabbri inspiró al reflexivo personaje de Baudolino de El nombre de la rosa). Partiendo de la semiótica, ha abordado todos los fenómenos comunicativos, desde la teoría del secreto al papel de las tecnologías. Visitó España para dar una conferencia en la Universidad Complutense de Madrid.

  Conversa entre Giuseppe Richeri i Miquel de Moragas

05/2014

Giuseppe Richeri (Università della Svizzera italiana) i Miquel de Moragas (Universitat Autònoma de Barcelona) comparteixen el seu coneixement i experiència investigadora en l'àmbit acadèmic dels estudis de comunicació en una conversa per al Portal de la Comunicació InCom-UAB.