El portal dels estudis de comunicació des de 2001

Edición en español

Edició en català

Edição en português

Dossiers

ISSN 2014-1475
  Fake news: pràctica per corregir o símptoma d’un canvi social?

03/2019

Per Amparo Huertas Bailén

  Màrqueting infantil, com controlar el vertigen

02/2019

La primera sessió d’El Mirador Indiscret del 2019 ha estat dedicada als infants. Aquesta trobada, que organitza mensualment el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, ha recollit tres perspectives molt diferents que, en conjunt, han acabat donant una visió molt completa, i sobretot actual, del màrqueting infantil – i no afegirem allò de “digital”, perquè ja no té sentit: ara tot és digital-. Jorge Esteve, director de The Modern Kids & Family a Barcelona -la primera agència de comunicació i màrqueting infantil, adolescent i familiar-, ha fet un repàs general dels principals trets que defineixen aquest àmbit. A continuació, Anna Gago, Brand Manager a Penguin Random House, a partir de la seva experiència al sector del llibre, ens ha explicat com s’han transformat pràctiques que fa pocs anys eren inqüestionables. I, finalment, hem pogut conèixer la manera de fer de Petoons Studio, amb la ponència del seu CEO i Co-founder, Sergio García. Antonio Traugott, Director General del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, ha estat l’encarregat de presentar aquest acte, celebrat el 31 de gener al Palau Robert (Barcelona).

  Entrevista al fotoperiodista Kim Manresa

01/2019

Kim Manresa: “La nostra societat ha tirat enrere tant en els drets dels infants, com en els de la dona i els laborals”

  El consum de mitjans de comunicació en català

01/2019

Podríem dir que la llengua catalana suposa, en el marc de les llengües europees minoritzades, una realitat de quasi normalitat pel que fa al nombre de mitjans existents. La presència dels mitjans i productes culturals en català a Catalunya, parlant de Principat, excepte la de la ràdio, d’alguns programes de televisió i del món digital, volta el 30-35% de consum. És evident que aquest percentatge no correspon als potencials parlants de català (80% si parlem de coneixement de la llengua), sinó als que preferentment usen la llengua catalana davant les altres (més o menys un 34%).

  Joana Biarnés In Memoriam (1935-2018): fotoperiodisme amb nom de dona

12/2018

El passat 19 de desembre de 2018 va morir Joana Biarnés, considerada la primera fotògrafa catalana i espanyola que adoptà la carrera professional de fotoperiodista o reportera gràfica.